"ДИПКОРПУС" суспільно-політичний часопис
Форма входу
Календар новин
«  Вересень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Поиск
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наш опрос
Оцените мой сайт
Загалом відповідей: 88
Розділи новин
Міжнародні відносини/Зовнішня політика України [41]
Політика [19]
Економіка [11]
Громадянське суспільство [22]
Державна/міжнародна безпека [9]
АНТИКРИЗА ! [3]
Геополітика [0]
Місцеве самоврядування [0]
Освіта [2]
Субота, 16.12.2017, 20:35
Головна » 2010 » Вересень » 29 » МІСЦЕВА ВЛАДА І «ТРЕТІЙ СЕКТОР»: ВІД СПІЛЬНИХ ПРОБЛЕМ ДО СПІВРОБІТНИЦТВА
МІСЦЕВА ВЛАДА І «ТРЕТІЙ СЕКТОР»: ВІД СПІЛЬНИХ ПРОБЛЕМ ДО СПІВРОБІТНИЦТВА
08:42
Іващук Олексій Михайлович, Студент Центру магістерської підготовки Київського національного економічного університету ім. В.Гетьмана, секретар громадської організації «Придунайський центр громадських ініціатив» (м. Ізмаїл, Одеська обл.).
Що примушує сьогодні громадян створювати громадські організації? Це не лише політичний піар і прагнення заробити. Ще одна мета, яку переслідує значна частина НДО в Україні - це прагнення зробити. Зробити щось корисне для своєї громади, свого міста або регіону власне з патріотичних переконань. Тому й ефект і стабілізуюча інтеграційна роль від такого мислення і від роботи організації на цьому принципі для суспільства більший. У цьому випадку органи самоорганізації населення виступають своєрідною сполучною ланкою між суспільством політичним та громадським.
Для впровадження своїх ідей громадські організації користуються майже не єдиним джерелом фінансування - грантами фондів, які час від часу пропонують кошти на конкурсній основі задля вирішення певних проблем руками саме п'ятої влади, а не органів влади. Чи достатньо цього для того, щоб зробити щось істотне у місті? Мабуть так, якщо задовольнятися мінімумом, а що ж зробити для максимуму?
Як показують опитування громадських діячів, таке питання, як недовіра до громадських організацій з боку органів влади є інерційність самих органів влади, їх традиційність та стереотипність мислення, небажання змінювати стиль роботи і тим чи іншим образом співпрацювати задля вирішення часто спільних проблемних питань. У кращому випадку співвідносини носять непостійний і частіше лише офіційний характер. Але як відомо, сінергетичний ефект від взаємодії окремих елементів цілого значно більший за ефект від роботи цих же елементів по окремості. У нашому випадку такими елементами є ніщо інше як місцева влада, громадськість та ЗМІ. Такий альянс у дії – це ефективний механізм на шляху самоорганізації громадян. Але як же запустити цей механізм?
Нажаль в деяких містах України такий альянс не працює, хоча міг би принести додаткових коштів у розвиток цих міст, враховуючи, що ті джерела коштів, що відкриті для НГО, як правило закриті для влади.
Щоб зрозуміти, в чому ж передумова необхідності створення подібного альянсу слід вникнути в стан справ обох сторін та цілі їх існування та функціонування.
В одних, безпосередньо жителів міста, є проблема (ідея), бажання її запровадити і можливість отримати для її часткового вирішення кошти, водночас часто немає можливості залучити до цього значну кількість людей для більшого ефекту чи додаткових коштів для співфінансування, відсутня офіційна підтримка. При цьому пропозиції органів самоорганізації часом пропонують досить слушні підходи та шляхи вирішення соціальних проблем.
В інших, тобто у влади, є напрацювання, готові стратегічні плани розвитку тих чи інших сфер, для вирішення і перетворення яких з опису на папері на реальність необхідні додаткові кошти, отримати яких не дуже легко ані з місцевих бюджетів, ані з обласних.
Звідси можна зрозуміти, що глибока участь НДО у вирішення питань, що в роботу влади можна використати з успіхом для блага громади.
Одними з основоположних причин для створення альянсу є цілі існування як владних органів, так і органів самоорганізації суспільства. НДО створюються як правило для вирішення тих самих проблем, з якими намагаються впоратися органи влади - це і існуючі гострі соціальні питання і перспективні напрямки розвитку громади. В деяких випадках НДО діють навіть успішніше та більш економніше з меншими фінансовими ресурсами аніж місцева влада.
Отже, чим більш тіснішим і стабільним, а не разовим, є співробітництво між цими двома секторами суспільства - тим і більш плідним воно є.
Таким чином створення альянсу з представників трьох значних кіл суспільства дозволяє не лише забезпечити прозорість дій влади і говорити про значимість третього сектору, але й спільними зусиллями залучати додаткові кошти на розвиток громади і заощаджувати бюджетні. Влада, яка зрозуміє, що поступово громадські організації стають додатковою і вельми діючою силою у вирішенні соціальних проблем, зможе отримати стратегічного партнера.
Категорія: Громадянське суспільство | Переглядів: 611 | Додав: dipcorpus-info | Рейтинг: 5.0/3 |
Загалом коментарів: 1
29.09.2010 Спам
1. Maklay
Цікава стаття і ідея вірна, але політика превалює сьогодні. Як правило тіж НДО створюють для виборів і напередодні виборів. Тобто можна навіть подивитися за датою реєстрації НДО і співставити її з датою тих чи інших виборів - це такий своєрідний фільтр, що чистить прополітичні НДО від нормальних НДО.

Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2017Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz