"ДИПКОРПУС" суспільно-політичний часопис
Форма входу
Календар новин
«  Жовтень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Поиск
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наш опрос
Оцените мой сайт
Загалом відповідей: 91
Розділи новин
Міжнародні відносини/Зовнішня політика України [41]
Політика [19]
Економіка [11]
Громадянське суспільство [22]
Державна/міжнародна безпека [9]
АНТИКРИЗА ! [3]
Геополітика [0]
Місцеве самоврядування [0]
Освіта [2]
Неділя, 22.12.2024, 17:29
Головна » 2012 » Жовтень » 22 » Питання доступу до процесу прийняття владних рішень громадськості - актуальне! Зокрема, в Маріуполі
Питання доступу до процесу прийняття владних рішень громадськості - актуальне! Зокрема, в Маріуполі
18:35
семінар-тренінг "Доступ громадськості до прийняття рішень”/"Доступ громадськості до законотворчого процесу"
Яна Вертеба (тренерка проекту, випускниця Програми стажування молоді у Верховній Раді України 2011-2012 рр.)
20 жовтня 2012 року у Маріуполі відбувся семінар-тренінг "Доступ громадськості до прийняття рішень”. Цей тренінг продовжив прекрасну традицію громадсько-політичного просвітництва активу марупольської громади, започатковану семінарами Програми сприяння парламенту України-ІІ "Доступ громадськості до законотворчого процесу” у 2009 та 2010 роках, які несли маріупольцям відомості про призначення Верховної Ради та процесів лобіювання народних інтересів в парламенті.
Напередодні парламентських виборів доступ до інформації про роботу Верховної Ради, про форми співпраці з народними обранцями, про контрольні функції парламенту, про джерела відомостей про результати діяльності парламентарів - надзвичайно важливий для ефективної взаємодії громадян України зі своїми обранцями. 
Водночас, самим народним депутатам важливо, аби свідомі діячі громадського суспільства доносили свої ініціативи, спрямовані на покращеня законодавства задля позитивних змін суспільства. Про цьому, для дійсно ефективної співпраці, представники громадянського суспільства мають усвідомлювати, чим насправді займається Верховна Рада, який механізм цієї діяльності, як грамотно формулювати свої пропозиції. Також слід розуміти, що процес від ініціативи до результату може бути тривалим з цілком об’єктвних причин; водночас, і в цьому випадку багато залежить від ініціативної групи, котра може застосовувати різноманітні легальні засоби впливу для прискорення розгляду та розв’язання своїх питань.

Зрозуміло, що в школі такого не навчають, під час мітингів, зустрічей з кандидатами, або з політичних ток-шоу про таке не дізнаєшся. Далеко не завжди серед місцевого громадського активу знайдеться фаховий політолог чи юрист (вони здебільшого, нажаль, використовують свої знання або для обходу законів, або для пристосуванства до обставин). І тут на допомогу простим соціально небайдужим українцям приходять цікаві та корисні семінари від Програми сприяння парламенту. Їх головний позитив – за кілька годин начання людина отримує та легко засвоює відомості про Верховну Раду: від повноважень до тонкощів Регламенту та розгляду законопроектів, навіть, маючи практично нульові уявлення про неї. Другим важливим елементом участі у тренінгу є компонент, спрямований на групування громади навколо спільних проблем, які визначаються, формулюються, намічаються можливі шляхи розв’язання. Третьою значущою ознакою можна вважати ознайомлення учасників з логікою роботи державних структур та образом мислення представників органів влади, що дозволяє в майбутньому вибудовувати конструктивну та плідну взаємодію влади та громади, що ґрунтується на розумінні політики як науки та мистецтва державотворення, а не брудних інтриг чи банальної боротьби за владу.

Під час третього маріупольського семінару програма була спланована таким чином: після визначення принципів роботи та з’ясування очікувань учасників від заходу мова зайшла про фактори та чинники, що стають на перешкоді доступу громадян до прийняття рішень на регіональному та центральному рівнях. 

Згодом учасників посвятили у всі подробиці законотворчого процесу. Завдяки ретельно підібраним інструментам та схемам достатньо складні та заплутані регламентні норми перетворилися на чіткі та зрозумілі кожному схеми -  етапи ініціювання та розробки законопроектів, консультації, розгляд у парламентському Комітеті відповідно до предметів відання, розгляд на сесії, процедури доопрацювання та внесення пропозицій, ухвалення, підписання та набуття чинності віднині не спантеличать кмітливих громадян, які знатимуть, і як правильно скласти проект Закону, і як та коли реагувати в разі, якщо якийсь з наявних законопроектів викликає їх суттєві зауваження. 

Відтак учасники перейшли до знайомства з контрольними функціями Парламенту, які нерідко стають єдиною чи останньої надією для громадян, аби пробити бюрократичні перепони чи байдужість можновладців різних рівнів до певних проблемних питань. 

Аби закріпити впевненість у своїх силах та про стимулювати бажання застосувати набуті знання у реальному житті, учасників семінару ознайомили з конкретними механізмами участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики. 

Важливим сегментом семінару стало практичне ознайомлення учасників з джерелами офіційної інформації про діяльність органів державної влади, що супроводжувалося майстер-класом з навігації інтернет-сайтами. 

Варто зазначити, що масив доступної інформації вразив учасників – вони не сподівалися, що інформацію, котру, здебільшого вони отримували в чутках або через заангажовані засоби масової інформації, насправді ж є цілком відкритою та без проблем може бути особисто ними перевірена. 

З таким солідним інтелектуальним вантажем учасники разом з тренерами проекту перейшли до фінальної стадії заходу – обговорення актуальних проблем міста та можливих форм їх розв’язання через законотворчі ініціативи, гуртування громадянського активу в мережу з дієвою комунікацією та підвищення правової культури населення. 

Кожна з частин семінару принесла свої цікаві результати: учасники зробили чіткий висновок щодо необхідності активізації громади, проведення регулярних зборів активу, напрацювань своїх ідей та пропозицій до різних владних структур при консультаціях з експертами – аби надати ідеям якнайбільшої фаховості та практичної користі. 

Водночас, громадські активісти визнали, що їм необхідно сконцентруватися і на активізації інших членів територіальної громади через залучення у роботі недержавних об’єднаннь, розширити коло учасників. У такий спосіб і ідеї громадського активу стануть ближчими та зрозумілішими решті городян, і активісти зможуть спиратися на сталу підтримку громадської думки та користуватися розширеним інтелектуальним ресурсом. 

Учасники семінару за допомоги тренерів проаналізували актуальні проблеми міста, розбили їх на сектори відповідно до пріоритетності проблем окремо для громадян, громадських об’єднань, представників влади, визначили пункти перетину інтересів, прорахували, у вирішенні яких питань провідну роль на разі відіграє громадська позиція, а де першість тримає влада. 

Присутнім сподобалася ідея виїзних слухань парламентарів – зважаючи на певні екологічні проблеми Маріуполя це було б гарним мотиватором для ініціювання дієвих кроків щодо пошуків шляхів зменшення техногенного навантаження на місто. 

Також зацікавленість викликав механізм подання пропозицій до наявних законопроектів та ініціювання поправок до чинних законів – маріупольці погодилися з тим, що справжні відповідальні громадяни не мають зупинятися на лозунгах-вимогах, але й переходити до напрацювання реалістичних раціональних пропозицій для влади, тим більше, коли завдяки наявності доступних навчальних матеріалів та можливості спілкування так консультацій з фахівцями інших громадських об’єднань, процеси, що «творяться в верхах» втратили імідж недоступних розумінню пересічного громадянина. 

Саме такий підхід дозволяє і побачити увесь спектр проблеми, вивчити її джерела, віднайти різні шляхи розв’язання ситуації. Понад те, це викликає і довіру, і певну повагу з боку бюрократичних структур: вони цінують можливість вести діалог фаховою виваженою і взаємозрозумілою мовою. А якщо чиновники бачать, що зацікавленість громадян викликана не політичними підтекстами чи випадковим емоційним поривом, то це породжує бажання конструктивного діалогу та можливої співпраці.

Підсумовуючи 3-ій семінар «Доступ населення до процесу прийняття рішень» був очікуваним та потрібним городянам, викликах, без перебільшення, захоплення новим видноколом, що відкрилося очам учасників, а також можливостям подальшої реалізації їх власних ініціатив. Практично кожен з присутніх казав про те, що має кількох однодумців-побратимів, яким ці знання стали б в нагоді, а тому маріупольці сподіватимуться на нову зустріч з тренерами Програми сприяння парламенту. 

Ще одним висновком стала очевидна потреба у проведенні подібного семінару у Донецьку та/або в котромусь з великих міст півночі Донеччини – громадські активісти прочувши про маріупольський захід проявили зацікавленість, проте на перешкоді участі стали солідні відстані між населеними пунктами – не секрет, що Донецька область – не лише найгустонаселеніша, але й найвидовженіша – від півночі до південного Маріуполя аж 240 кілометрів.
Категорія: Громадянське суспільство | Переглядів: 1855 | Додав: dipcorpus-info | Рейтинг: 0.0/0 |
Загалом коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2024Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz